Kravene til en topleder i dag er store og evnen til at kommunikere er blevet meget vigtig. En ting er at stå op på ølkassen over for medarbejderne eller redegøre for virksomhedens vision over for vigtige samarbejdspartnere. Noget helt andet er at bevæge sig ud i det åbne offentlige rum for at fortælle den gode historie om organisationens formål eller virksomhedens resultater. Vel at mærke en fortælling som er personlig, nærværende, inspirerende og som bringer læseren videre.
Det kan være en grænseoverskridende disciplin. Men det er et meget stærkt middel til at gøre virksomheden synlig, gøre medarbejderne stolte og i sidste ende sikre bedre resultater. Og så er det faktisk en udviklende personlig oplevelse at blive læst, set, hørt og i bedste fald kommenteret.
- udarbejde personlig kommunikationsplan for topledere
- kom godt i gang med at fortælle den gode historie
Today, if you want to succeed as an entrepreneur, you also have to be a storyteller. Of course, it is no use being a good storyteller if your product or idea is rubbish. But it is not enough to create a great product; you also have to work out how to let people know about it.
Richard Branson, 9. februar 2016